szombat, január 10

Víz

Az úgy volt, hogy szépen sütött a nap csütörtökön, a kedvem is napos vala. Már az ebédhez készülődtünk, amikor erőteljes kopogás hallszott a bejárati ajtó felöl. Kimentem, egy fiatalember közölte: Leolvastam a vízórát. (rendben, gondltam) Baj van, valahol elfolyik a víz. (?) Túl sok a fogyasztás. (Mennyire?) Nagyon.      Várjon, felveszem a papucsomat, és kimegyek.

Kimentem, a jóember mutatja az aknában az órát, folyamatosan szép tempóban forog. A fogyasztás pedig fél év alatt (!) 270 köbméter. Az átlag 80 helyett. Hát a minusz 4 fokban is leizzadtam. Most akkor hogyan, mit, és hol, és egyáltalán. Kedves volt, de hát ő nem ért ehhez. Azért köszönöm, hogy szólt. Telefon Gy.nek, fél óra múlva hazajön, néz, számol. Napi 3 köbméter víz folyik el ebben a tempóban. (havonta 13-14-et használunk) És fogalmunk sincs, hol, mióta. Telefon Ferinek (Gy unokatesója, aki a vizet szerelte az építkezés alatt. Holnap reggel itt van. Pedig nem kértük, csak kérdztük, mit csináljunk ilyenkor. És péntek reggel 8-kor csönget, Izsákról/+100km/, a -16-ban. Azonnal nekiáll, nem is eszik, pedig nem is evett még semmit. Tudni akarja, mi a baj. Fagycsap? Nekiállnak, vésik a fagyos földet, kicserélik, dél van, pörög az óra. ??? /már nem merek kérdezni, a legrosszabbra gondolok, mi van, ha a ház alatt, stb/ Feri nem csügged, nem esik kétségbe. Kisüt a nap, már csak -3 fok van.Újra körbejárja a házat. Itt nedves, puhább. Itt megy be az alap alá. És ás. Fél óra múlva, pont ott vagyok, az ásó mellet el kezd folyni a víz. Nézd csak! Mondja. Hát én rég örültem már víznek így. Megvan. A toldásnál van valami. Rézalkatrész, nem látni, mi baja, mindegy is. Kicserélik, 4-kor, a meló vége után 5 perccel autóba ül, és elköszön, sietne haza, ne kelljen sokat sötétben, ködben... Persze, de nem innál, ennél még valamit? /negyed óra ebédidőt enged magának, amikor elkészül az étel./ Nem köszi. Puszi. És megy. Majd találkozunk. Valamikor, egy családi ünnepen, 1-2 évente egyszer. Vagy ha szükségünk van egymásra. Így is lehet. Újra melegem lett. A szívem körül.

Azért aki  olvassa!!! Nézzetek 2 hetente rá a vízórára. 1 perc, de sok pénzt, kárt megspórolhattok, ha időben meglátjátok, hogy az a kis vacak kerék akkor is forog, ha semmi csap nincs megnyitva. /Nálunk valszeg több mint 2 hónapja kezdődött. - a számolások alapján/

Nincsenek megjegyzések: