szombat, november 17

Ami mostanában nagyon foglalkoztat,

az például a Waldorf pedagógia, és ami mögötte rejtezik. Régóta hallottam már a kifejezést,
de jó szokáshoz híven csak felületesen tudtam mindent róla. Hogy más, hogy nagyon az, 
hogy nincs folytatása, és akkor mit csinálok a gyerekkel, stb.

Most viszont mélyebbre ástam, mert néhány olyan családot ismerhettem meg, akiknek a gondolatai, élete elgondolkodtatott. Nagyon messze vagyok attól, 
hogy elmondhassam, 
ismerem ennek a pedagógiának a lényegét, 
talán sose fogom. 
DE annyit már kapisgálok, hogy érezzem, valahogy így érdemes
gyermekekkel élni. Velük fejlődni, nekik segíteni. 

És jajj annak aki ismeri már, és nincs lehetősége rá, hogy egy ilyen 
közösség tagja lehessen! Hetek óta azon bánkódom, miért nem tehetem meg, 
hogy az én gyerekeim élvezhessék ezt. Ez nem pénz kérdés. Úgyhogy annyit tehetek,
kicsit itthon "waldorfosítok". Na, meg az oviban.
Már vittem anyagot például a karácsonyi spiráljárásról. Jajj, akkora sikert aratott! Most úgy fest, az idén ilyen szép, bensőséges ünnepet próbálnak nálunk is tartani. Remélem sikerül. Persze ez csak külcsín, jó lenne, ha tartalommal is megtölthetnénk.

Mindenesetre borzasztóan mérges vagyok a városvezetésre, mert tudomásom van róla, hogy az oktatási vezetőség akadályozta/akadályozza a mai napig, hogy egy ilyen ovi/suli alapulhasson nálunk.

7 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

És hol van ez az okos városvezetés?

De szépek a lurkóid, micsoda szemek! Fiú-lány-lány, igaz?

Köszönöm a kilinkelést. :-)

Zsuzsi írta...

Szia Szilvi!

Most látom, hogy írtál, köszönöm.
Nos, a városvezetés Székesfehérváron vagyon, nem a vilá végén, mégis. 10 éve akadály, nem semmi.

Igen, Bence, Zsófika, Lorci(Laura) a gyerkőim.

malyvacsiga írta...

Pedig mintha lettek volna ott kezdeméynezések pár éve. Mindig megfúrták?! Milyen fura, hogy pont a városvezetés. Vajon milyen indokkal?

Zsuzsi írta...

Vannak most is, most úgy fest, Fehérvárcsúrgón talán lesz valami, meglátjuk. Egyébként amit én elkaptam félszavakból, szakmai féltékenység???!!! Zsóka óvónője mesélte, 10 éve itt is megvolt még az épület is, alapító okirat, stb. Ő is tagja volt, és nem lett semmi a dologból. :( Nem tudomka vagyok, ezek mind hallomások, egy tény, a legtöbb megyében legalább egy waldorf intézmény már vagyon, nálunk meg...

Zsuzsi írta...

Fehérvárcsurgó, ez csúnya volt

malyvacsiga írta...

Hát akkor drukkolok nektek, hoyg legyen!

Zsuzsi írta...

Köszönjük.